fredag 24. september 2010

Mal på brettekort!

Nå skal jeg prøve å vise dere hvordan dere kan lage et festlig brettekort. Lagde et par av de i fjor som julekort, men det ble bare etpar, for de kan kreve litt tid. men øvelse gjør mester! - Det var lettere å lage det denne gang :)

Her er kortet vi skal lage: 




 1. Først må du finne frem "base" arkene. Det vil si 3 like store kvadrater som måler 15 x 15 cm.




  

2. Så må du prege arkene slik det blir 4 ruter som måler 7,5 cm. Du lager akkuratt som et kryss, så tar du å preger en linje på tvers på hver av arkene. (klikk på bildet).





 4. Så limer du de 3 firkantene sammen. (Se bilde for nermere forklaring).




 5. Så skjerer du ut ønsket mønster ark som måler 7 x 7 cm. Jeg har valg 3 forskjellige møster, totalt 12 ruter.



 6. 8 av rutene skal deles på tvers horrisontalt som vist på bildet. 4 av rutene skal IKKE deles! Så kan det være lurt å stemple disse nå hvis du vil det, før du limer de på. Da slipper du unødvendig aggresjon. snakker av erfaring.. :)




 7. Så limer du på rutene slik du ønsker. Merk at der det er brett, skal de delte rutene limes på.




 8. Så har jeg brukt spellbinders til å kutte ut noen formete ruter, der det vil være plass til tekst.




 9. Så har jeg valgt å legge en blondekant under fremsiden og baksiden. Da limer jeg bare på blonden under den ene mønserark ruten FØR den limes på. Når det har tørket litt, bruker jeg samme blonde og legger også denne under FØR forside ruten limes på.




 10. Valgte også å legge blonde under bakside ruten.





 LYKKE TIL! :)

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar