tirsdag 19. juni 2012

Cake Pops!

Cake pops er noe jeg syns er både gøy å lage, og spise!:) Det eneste jeg syns er utfordrene med disse er å få sjokoladen i en passe konsistens, slik at de blir lette å dyppe. Jeg har prøvd diverse candy melts, freia melkesjokolade, og nylig testet jeg ut rosa sjokolade med jordbær smak fra callebaut

Jeg ser på blogger rund forbi at andre får dette til, men jeg har ikke klart å knekke den koden enda. Så den sjokoladen som jeg syns eg best å bruke til å dekke cake popsene med per dags dato, er freia melkesjokolade. Den blir passe tynn, og klumper seg ikke. Men jeg har ikke gitt opp candy melts og callebaut enda, så hvis noen der ute har tips om hvordan jeg kan få en fin konsistens på de sistnevnte typene, tar jeg imot dette med et stort s m i l ! :)




                                                                    
Denne gang testet jeg ut denne cakepop formen fra my little cupcake, og du kan bla. få kjøpt den her.


post signature

2 kommentarer:

  1. Så søte de var. :)

    Jeg selv brukte candy melts da jeg lagde mine, og så fylte jeg på med hvit kokesjokolade fra Freia. Syns det var veldig likt, merket ikke forskjell på smak eller konsistens, men jeg måtte varme opp sjokoladen flere ganger så den ikke skulle bli for tykk mens jeg jobbet. Og så plagdes jeg litt med at kulene falt av pinnen, antakelig burde jeg ikke latt kaken kjøles ned før jeg lagde kulene, tror det ble litt tørt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset Anne!:) Jeg har ikke prøvd den hvite kokesjokoladen til freia, så jeg må nok teste den neste gang! har heller ikke prøvd å varme opp sjokoladen flere ganger underveis, så det skal jeg også prøve å huske på til neste gang.
      Vi får bare øve oss, og lære av feilene vi gjør, så blir det bra resultat etterhvert!:))

      -Elisa

      Slett